Czasami
klienci proszą o podanie przykładowej literatury, z której
moglibyśmy pisać - stąd poniższa propozycja - propozycja literatury
dotyczącej tematyki zarządzania jakością
1.
Andersen B., Pettersen P., The Benchmarking Handbook. Stepby-step
instructions [w] H.H. Steinbeck, Total Quality Management. Kompleksowe
zarządzanie jakością. Doświadczenia praktyczne z IBM Niemcy, Placet,
Warszawa 2001
2. Badylak B., Rynek Certyfikacji w Polsce. Historia
norm ISO, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle
„Orgmasz”, Warszawa 2001
3. Bank J., Zarządzanie przez jakość, G&Ska, warszawa 2001
4. Dahlgaard J. J., Kristensen K., Kanji G. K., Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa 2002
5. Dziemianowicz W., Mackiewicz M., Malinowska M.,
Misiąg W., Tomalak M.., Wspieranie przedsiębiorczości przez samorząd
terytorialny, PARP, Warszawa 2000
6. Gryffin W.R.: Problemy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa 2004
7. Haffer R., Systemy zarządzania jakością w
budowaniu przewag konkurencyjnych przedsiębiorstw, Uniwersytet Mikołaja
Kopernika w Toruniu, Toruń 2002
8. Hamrol A., Mantura W., Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, PWN, Warszawa - Poznań 2001
9. Konkurencyjność gospodarki polskiej w dobie
integracji z Unia Europejską i globalizacji, red. J. Bossak, W.
Bieńkowski, SGH, warszawa 2001
10. Kosikowski C., Koncesje w prawie polskim, Wydawnictwa
Instytutu Prawa Spółek i Inwestycji Zagranicznych, LP-EP, Księga
Jakości, Szczytno 2005
11. Lisiecka K.: Kreowanie jakości, AE, Katowice 2002
12. Sigma J., Thompson R., Koronacki J., Nieckuła J., Techniki
zarządzania jakością od Shewharta do metody „Six
Sigma”, Akademicka Oficyna Wydawnicza Exit, Warszawa 2005
13. Simon H., Tajemniczy mistrzowie. Studia przypadków.
Czyli czego można nauczyć się od 500 najlepszych na świecie nieznanych
firm, PWN, Warszawa 2003
14. Skowronek- Mielczanek A., Finansowanie uwarunkowania rozwoju MSP u progu Unii Europejskiej, Difin, Warszawa 2002
15. Skrzypek E., Jakość i efektywność, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie – Skłodowskiej, Lublin 2002
16. Smans Ph., Ver Elst G., Gwarancja jakości. Przewodnik,
Wydawnictwa Normalizacyjne „Alfa – Wero”, Warszawa
2002,
17. Sokołowicz W., Srzednicki A., ISO. System zarządzania
jakością oraz inne systemy oparte na normach, C. H. Beck, Warszawa 2006
18. Steinbeck H.H., Total Quality Management. Kompleksowe
zarządzanie jakością. Doświadczenia praktyczne z IBM Niemcy, Placet,
Warszawa 2001
19. Thompson J. R., Kornacki J., Nieckuła J., Techniki
zarządzania jakością od Shewharta do metody „Six Sigma”,
Akademicka Oficyna Wydawnicza Exit, Warszawa 2005
20. Wasilewski L., Europejski kontekst zarządzania jakością,
Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle „Orgmasz”,
Warszawa 2003
21. Wawak S.: Zarządzanie jakością, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2002
22. Zarządzanie jakością w przedsiębiorstwie, pod red. J. Łańcuckiego, TNOiK, OPOV, Bydgoszcz 2003